- Walne Zgromadzenie
- Rada Nadzorcza
- Zarząd
1. Walne Zgromadzenie
Walne Zgromadzenie jako najwyższy organ spółdzielni zwoływane jest w trybie zwyczajnym, mocą zapisu art. 39 § 1 Prawa spółdzielczego, przynajmniej raz w roku w ciągu sześciu miesięcy po upływie roku obrachunkowego.
Prawo spółdzielcze enumeratywnie wymienia podstawowe uprawnienia walnego zgromadzenia.
Do wyłącznej właściwości walnego zgromadzenia należy:
1) uchwalanie kierunków rozwoju działalności gospodarczej oraz społecznej i kulturalnej;
2) rozpatrywanie sprawozdań rady nadzorczej, zatwierdzanie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz podejmowanie uchwał co do wniosków członków spółdzielni, rady lub zarządu w tych sprawach i udzielanie absolutorium członkom zarządu;
3) rozpatrywanie wniosków wynikających z przedstawionego protokołu polustracyjnego z działalności spółdzielni oraz podejmowanie uchwał w tym zakresie;
4) podejmowanie uchwał w sprawie podziału nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) lub sposobu pokrycia strat;
5) podejmowanie uchwał w sprawie zbycia nieruchomości, zbycia zakładu lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej;
6) podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji gospodarczych oraz występowania z nich;
7) oznaczanie najwyższej sumy zobowiązań, jaką spółdzielnia może zaciągnąć;
8) podejmowanie uchwał w sprawie połączenia się spółdzielni, podziału spółdzielni oraz likwidacji spółdzielni;
9) rozpatrywanie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał rady;
10) uchwalanie zmian statutu;
11) podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia lub wystąpienia spółdzielni ze związku oraz upoważnienie zarządu do podejmowania działań w tym zakresie;
12) wybór delegatów na zjazd związku, w którym spółdzielnia jest zrzeszona.
Aktualnie działa Rada Nadzorcza wybrana przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni odbyte w 3 częściach w dniach 26,27,28 czerwca 2023 r. na trzyletnią kadencję 2023-2026.
WYKAZ
imienny członków Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Zakrzewo” w Elblągu
Lp. | Nazwisko i Imię |
1 | Mateusz Adamowicz |
2 | Przemysław Jaworski |
3 | Jerzy Jedynak |
4 | Katarzyna Kisielewska |
5 | Jolanta Marcinkiewicz |
6 | Iwona Mikulska |
7 | Marcin Olewnik |
Ukonstytuowanie Rady Nadzorczej Spółdzielni na posiedzeniu Rady w dniu 04.07.2023 r.
1. Przewodniczący – Iwona Mikulska
2. Zastępca Przewodniczącego – Przemysław Jaworski
3. Sekretarz – Marcin Olewnik
Komisje problemowe
1) rewizyjna :
- Katarzyna Kisielewska
- Adamowicz Mateusz
- Jedynak Jerzy
- Marcinkiewicz Jolanta
- Mikulska Iwona
2) zasobów mieszkaniowych:
- Adamowicz Mateusz
- Jaworski Przemysław
- Jedynak Jerzy
- Marcinkiewicz Jolanta
- Mikulska Iwona
- Olewnik Marcin
Zasady działania Rady Nadzorczej, jej wewnętrzną strukturę, organizację i dokumentację, tryb obradowania
i podejmowania uchwał, częstotliwość posiedzeń, określa Regulamin Rady Nadzorczej uchwalony przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni w częściach w dniach 15,16,17,20,21 czerwca 2011 r. z późn. zm.
Podstawą bieżącej działalności merytorycznej Rady Nadzorczej jest praca stałych komisji problemowych.
W sprawach wymagających szczegółowej analizy, Rada Nadzorcza podejmuje decyzje po uprzednim rozpatrzeniu i zaopiniowaniu przez właściwe komisję. Dotyczy to również sprawowania nadzoru i kontroli działalności Spółdzielni w zakresie określonym przepisem art. 42 §1 i 2 Prawa spółdzielczego.
Posiedzenia Rady Nadzorczej i jej organów są dokumentowane protokołami obrad, które zawierają datę, porządek obrad, przebieg obrad, do protokołów załączone są uchwały podjęte przez Radę Nadzorczą. Zarówno protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej jak i uchwały są podpisane przez upoważnione Regulaminem Rady Nadzorczej osoby tj. Przewodniczącego i Sekretarza Rady Nadzorczej.
Ponadto Rada Nadzorcza zgodnie z postanowieniami statutu pełni również funkcję organu odwoławczego w toku postępowania wewnątrz spółdzielczego. Ze swojej działalności Rada Nadzorcza składa sprawozdanie na dorocznych Walnych Zgromadzeniach Spółdzielni.
3. Zarząd
Statut Spółdzielni w § 64 stanowi, iż Zarząd składa się z trzech członków, w tym prezesa i jego zastępcy. Członkowie Zarządu nie muszą być członkami Spółdzielni. Członków Zarządu wybiera na czas nieokreślony Rada Nadzorcza. Członek Zarządu powinien posiadać licencję zarządcy nieruchomościami, umiejętność kierowania i organizowania pracy w podmiotach gospodarczych oraz doświadczenie pracy w spółdzielczości. Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni Rada Nadzorcza nawiązuje stosunek pracy stosownie do wymogów określonych w kodeksie pracy.
Zastępca Prezesa Członek Zarządu mgr inż. Sławomir Łopieński | Prezes Zarządu mgr Mirosława Meirowska |
Członek Zarządu Artur Darmetko |
Absolwent Charkowskiego Instytutu Inżynieryjno-Budowlanego | Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego Wydział Finansów i Bankowości |
Absolwent Technikum Budowlanego w Elblągu. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności techniczno-budowlanej |
czynności pomiędzy członkami Zarządu, zakres działania, tryb obradowania i podejmowania uchwał, udokumentowanie posiedzeń – określa regulamin Zarządu uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 14 marca 2011 roku. Zarząd odbywa protokołowane posiedzenia, na których rozstrzyga sprawy kolegialne i zastrzeżone postanowieniami statutu:
- przyjmuje w poczet członków,
- ustala prawa do lokalu.,
- sporządza projekty planów,
- prowadzi gospodarkę Spółdzielni w ramach uchwalonych planów i wykonuje związane z tym czynności organizacyjne i finansowe,
- zwołuje zebrania grup członkowskich i zebranie przedstawicieli członków,
- zajmuje się pozostałymi sprawami wyszczególnionymi w § 50 Statutu Spółdzielni.
Zarząd jako statutowy organ wykonawczy kieruje bieżącą działalnością Spółdzielni zgodnie z postanowieniami Statutu.